!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Gästlägenhet

Foto: Jørgen Gudmand

I huset finns en gemensamhetslokal som har tillkommit för styrelsens möten mm. Styrelsen har beslutat att lokalen även kan utnyttjas av medlemmarna för tillfällig övernattning av egna gäster mot viss avgift för underhåll. Avsikten med övernattningsrummet är att medlemmarna till rimlig kostnad skall kunna erbjuda sina besökare ett bekvämt övernattningsalternativ. Denna förmån kan inte överlåtas på tredje person.

Lokalen består av ett stort rum med tillhörande serveringskök och toalett. I köket finns utrustning enligt inventarielista. I rummet finns två fasta sängar och 2 hoppfällbara sängar stående i garderoben. Bord och stolar samt kaffebryggare, glas, bestick, porslin för 6 personer. Täcke och kuddar finns men sänglinne och handdukar får gästerna ombesörja själva.

Föreningen äger dessutom en hopfällbar barnsäng som kan lånas vid behov. Kontakta Kaj.

Lokalen kan hyras per dygn till en kostnad av 200 kr per dygn.

 

För den gemensamma trevnaden

Städning och disk av använd utrustning ombesörjes av respektive som lånat lokalen. Dammsugare och städmaterial finns placerat i en av garderoberna. Lokalen (kök, badrum och sov- och vardagsrum) skall städas och sopor slängas innan nyckeln återlämnas i Vaktmästare brevlådan.
• Rökning är inte tillåten.
• Pälsdjur får inte vistas i lokalerna
• Köket är ett serveringskök med två kokplattor och är inte avsett för matlagning. Vid övernattning kan man laga frukost.
• Medlem som hyr lokalen är ansvarig för skador på och brister i inredning och utrustning, som uppstått under hyrestiden.

 

Bokning & avbokning

Lokalen bokas i första hand via hemsidan. I andra hand genom att kontakta någon ansvarig. Vid frågor kontakta Kaj Sandgren (C43) på tfn 0709-95 18 32.

Nyckeln får du av Kaj någon dag innan. Tillsammans med nyckeln får du ett kuvert som är avsett att lägga betalningen för lägenheten i. Vid avresa lägger du nyckel och kuvert var för sig i vaktmästarbrevlådan (finns utanför lägenhetsdörren). Märk kuvertet med lägenhetsnummer och vilka nätter betalningen avser
Om du bokar med kort varsel (mindre än en vecka) bör du ta direkt kontakt med någon av de ansvariga.

Varje hushåll har sex dygn som kan bokas upp. I takt med att dygnen används kan nya dygn bokas.

OBS! Avbokning av lägenheten måste ske senast 5 dagar innan aktuell bokning. Vid avbokning senare än fem dagar innan bokning, är du som medlem fortfarande ansvarig för betalningen om du inte avbokat i tid.

Under jul och nyårshelgen går lägenheten inte att bokas. För att anmäla sitt intresse för dessa helger skickas ett mail till bokning@brfpiren.se mellan den 15/11 och 1/12. Vid flera intressenter sker lottdragning. Besked från dragningen lämnas senast den 5/12. 

 

Dygnstid är 12.00 till 12.00 dagen efter.

 

Ansvar

Det är bostadsrättsföreningens styrelse som är ansvarig för gemensamhetslokalen och som beslutar om villkoren för dess användning.

Utskriftvänlig version